25 mars 2008

Från Början


I januari 2008...


Vet du vad du ska göra för att bli en bättre miljömänniska? De flesta av oss vet inte det. Informationen är snårig och det är inte alltid lätt att veta vad som är upp eller ner. Dock känns det viktigt att faktiskt göra något!


När man öppnar tidningen blir man deprimerad, det blir bara värre dag för dag. Antarktis smälter snabbare än vad vi trott... Öknen sprider ut sig till och med i Spanien... Floderna sinar när de inte fylls på av glaciärsmältningen... Torsken är borta... etc, etc.


I mitt nuvarande uppdrag kommer jag i kontakt med miljöinformation dagligen. Har sett en och annan bra tanke om vad man själv kan göra. Idën föddes - varför inte använda den nya tekniken för att sprida dessa idëer! Och jag är säker på att det är många som har små tips om vad man kan göra för att dra ett litet ministrå till stacken. Därför startade jag en grupp på Facebook. Nu har gruppen drygt hundra medlemmar, men alla är ju inte med på Facebook, så nu blir mina tips en blogg också!


Och om du har ett eget tips - här är ditt forum! Alla tips för att jorden och dess arter ska överleva lite längre på ett trevligt sätt är välkomna! I stort och smått!Bjud gärna in alla dina kompisar till gruppen och be dem bjuda in sina kompisar! Många bäckar små!! Blir förhoppningsvis en flod!

Inga kommentarer: